Optimoi suunnittelu, tuotanto ja varaosien valmistus polymeerillä
Haluatko ymmärtää, miten yritykset kuten General Motors, Radford Motors ja Roush Performance käyttävät polymeerimateriaaleja 3D-tulostuksessa vähentääkseen painoa, lyhentääkseen läpimenoaikoja ja yksinkertaistaakseen valmistusta? Tämä opas näyttää, kuinka polymeerit korvaavat metallin ajoneuvovalmistuksessa – tuloksena parempi joustavuus, kestävyys ja taloudellisuus.
Opi, mikä materiaali sopii kuhunkin vaiheeseen valmistusketjussa – prototyypistä pien- ja suurvolyymituotantoon. Oppaasta saat seuraavanlaisia tietoja:
Mikä materiaali mihinkin käyttötarkoitukseen?
- Tuotekehitys (mallit, prototyypit, visuaaliset mallit)
- Tuotantotuki (kiinnittimet, jigien, työkalut)
- Lopputuotanto (pienistä suuriin volyymeihin, varaosat)
Käytännön esimerkkejä teollisuudesta
General Motors korvasi kuljetinhihnassa raskaat teräskomponentit 3D-tulostetuilla nylonosilla ja säästi läpimenoajassa 75 %. Radford Motors käytti FDM-teknologiaa Lotus Type 62-2 -autonsa mittaristojen valmistukseen, kun taas Roush Performance tuotti tuhansia osia Ford F-150:een – nopeammin ja edullisemmin kuin ruiskuvalumenetelmällä.
Näin valitset oikean materiaalin jokaisessa valmistusvaiheessa
Saat tietoa materiaaleista, jotka kestävät UV-valoa, kemikaaleja, korkeita lämpötiloja tai vaativat joustavuutta ja iskunvaimennusta. Tarvitsetpa sitten kestäviä työkaluja tai läpinäkyviä osia täydellisellä pinnan viimeistelyllä, oikea polymeeri tekee merkittävän eron.
Suorituskyky verrattuna metalliin
Polymeerit painavat vähemmän, vaativat vähemmän huoltoa ja niitä voidaan muotoilla nopeammin kuin metalleja – kuitenkaan tinkimättä niiden kestävyydestä. Monissa tapauksissa ne ovat parempi valinta sekä toiminnallisuuden että talouden kannalta.
Lataa opas ja saat kattavan yleiskatsauksen ajoneuvoteollisuudessa yleisimmin käytetyistä polymeerimateriaaleista – suoraan sähköpostiisi.
Lataa White Paper
Täytä yhteystietosi, niin lähetämme asiakirjan sähköpostiisi.
